Marketingautomatisering stroomlijnt al je digitale marketinginspanningen, vermindert menselijke fouten en helpt je om betere resultaten te behalen. Het is een vorm van digitale marketing waarbij repetitieve taken worden geautomatiseerd om zo de efficiëntie te verhogen en waarde te creëren. In essentie betekent het dat wanneer je een proces herhaaldelijk uitvoert, maar je wilt het niet telkens handmatig doen, je dat proces kan automatiseren in een systeem zoals Hubspot, Sitecore of Sharpspring.
Een automatiseringsplatform helpt je om elk aspect van een campagne vanaf dezelfde plek te beheren waaronder e-mail- en sociale-mediamarketing, live chats en advertenties. Met marketing automation kan je jouw leads individueel opvolgen en op basis van hun gedrag bepaalde acties automatiseren.
Waarom zou je gebruik maken van marketing automation?
Wil je de juiste content, op het juiste moment, op de juiste plaats tot bij de juiste lead brengen? Wil je kostenefficiënter te werk gaan en meer leads binnenhalen door minder tijd te moeten spenderen aan handmatige processen? Contacteer ons vandaag nog voor meer informatie over onze aanpak. Dat lichten we graag even toe in een vrijblijvend kennismakingsgesprek.