Marketing automation

Marketingautomatisering stroomlijnt al je digitale marketinginspanningen, vermindert menselijke fouten en helpt je om betere resultaten te behalen. Het is een vorm van digitale marketing waarbij repetitieve taken worden geautomatiseerd om zo de efficiëntie te verhogen en waarde te creëren. In essentie betekent het dat wanneer je een proces herhaaldelijk uitvoert, maar je wilt het niet telkens handmatig doen, je dat proces kan automatiseren in een systeem zoals Hubspot, Sitecore of Sharpspring.

Een automatiseringsplatform helpt je om elk aspect van een campagne vanaf dezelfde plek te beheren waaronder e-mail- en sociale-mediamarketing, live chats en advertenties. Met marketing automation kan je jouw leads individueel opvolgen en op basis van hun gedrag bepaalde acties automatiseren.

Waarom zou je gebruik maken van marketing automation?

  • Het bespaart tijd: we hebben allemaal beperkte middelen. Met marketingautomatisering kunnen we repetitieve taken automatiseren, zodat we deze tijd effectiever kunnen spenderen. Met technologie die elke dag geavanceerder wordt, zullen de opties voor het gebruik van marketingautomatisering in de loop der tijd alleen maar toenemen.

  • Het bespaart geld: marketing automation tools zullen je organisatie op termijn geld besparen omdat ze de hoeveelheid handmatig werk, betrokken bij het runnen van je onderneming, verminderen. Marketing automation systemen zullen zaken als social media outreach, e-mail marketing campagnes en web design op de automatische piloot afhandelen zodat je jou daar geen zorgen meer over hoeft te maken. Je kan je richten op het vinden van nieuwe klanten in plaats daarvan.

  • Het creëert nieuwe inkomstenstromen: met de groei van online winkelen, zijn veel organisaties op zoek naar nieuwe inkomstenkanalen binnen hun e-commerce bedrijf. Automatiseringstools stellen ondernemingen in staat om nieuwe producten of diensten te creëren met beperkte menselijke interactie, wat resulteert in besparingen op personeelskosten terwijl de verkoop van hun producten wordt gestimuleerd.

Wil je de juiste content, op het juiste moment, op de juiste plaats tot bij de juiste lead brengen? Wil je kostenefficiënter te werk gaan en meer leads binnenhalen door minder tijd te moeten spenderen aan handmatige processen? Contacteer ons vandaag nog voor meer informatie over onze aanpak. Dat lichten we graag even toe in een vrijblijvend kennismakingsgesprek.