Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Er ging iets fout. Probeer het later nog eens opnieuw, of stuur ons een mailtje.
Je ontvangt vanaf nu regelmatig onze nieuwsbrief met de laatste trends en weetjes.

Selectair reisexperten brengen jouw droom tot werkelijkheid

Strategie, concept, design, development

De reisagentschappen die samen het Selectair-merk vormen zijn onafhankelijk van eender welke touroperator, vluchtmaatschappijen of hotelketens, waardoor hun reisadvies objectief is. Toen het tijd werd om een nieuwe website te bouwen, kwamen er een aantal essentiële zaken aan het licht.

Het combineren van een overkoepelend merk met de meer dan 100 zelfstandige reisagentschappen was een uitdagende oefening voor Selectair. Er moest ook rekening gehouden worden tussen het overkoepelende concept van de Corporate Marketing and Online Strategy “gepersonaliseerd reizen”. Gezien de ervaring in de reissector en de vooruitstrevende visie van Qite werd er bij Selectair besloten om met Qite in zee te gaan.

De nieuwe website is innovatief omdat hij CMS en Marketing Automation combineert in één performant systeem, dat bezoekers relevante informatie aanbiedt op basis van zijn voorkeur.

Steven Rotthier, Zaakvoerder bij Qite

De digitale oplossing

Bij de bestaande website lag de focus sterk op het aanbieden van content en het tonen van kostprijzen. Daarbij waren de achterliggende architectuur en functionaliteiten van de website toe aan een grondige opknapbeurt. Zo werd voor de nieuwe aanpak gekozen om een website te bouwen met een dynamisch en naadloos geïntegreerd CMS-systeem. De key requirements die hierbij hoorden waren onder meer diepgaande Marketing Automation, makkelijk te beheren content en overzicht – zowel voor als achter de schermen. Als onderdeel van de nieuwe marketingstrategie, werd Lead Nurturing doorheen de website toegepast om zo nieuwe en bestaande klanten te inspireren en overtuigen.
 
Aangezien de nieuwe website geen direct verkoopplatform is, maar eerder dient als Lead Generator en aanvraagkanaal voor offertes werd gekozen om een online omgeving te creëren. Daarom wordt content op een visueel aantrekkelijke en overzichtelijke manier naar voren gebracht. Een site waar User Experience centraal staat en door middel van inspirationele content de band met de klant wordt versterkt was cruciaal.

Volledig afgestemd op de reiziger

Om de fysieke drempel naar het dichtstbijzijnde reiskantoor te verkleinen, werd geolocatie-ondersteuning geïmplementeerd. Hierdoor wordt subtiel, maar duidelijk aanwezig, contactinformatie getoond zodat de klant snel zijn vraag kan stellen – online of offline. De uiterst gebruiksvriendelijke omgeving waarin de nieuwe website werd opgezet, zorgt er bovendien voor dat het Marketingteam van Selectair op eenvoudige manier content kan toevoegen en beheren, zonder afhankelijk te zijn van externe personen.

Een gepersonaliseerde bron van reisinspiratie

Door een nauwe samenwerking kon dit Award-Winning project van begin tot einde gerealiseerd worden op slechts 6 maanden. Tijdens de prestigieuze Travel Magazine Awards in november 2016, werd de nieuwe website dan ook bekroond met de Innovation Award omwille van de immense omzetgroei, onderscheiding in Lead Nurturing en gebruiksvriendelijkheid.

Versterking van het merk Selectair
Geoptimaliseerde Customer Experience
Gepersonaliseerde content
Diepgaande Marketing Automation