Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Er ging iets fout. Probeer het later nog eens opnieuw, of stuur ons een mailtje.
Je ontvangt vanaf nu regelmatig onze nieuwsbrief met de laatste trends en weetjes.

Selectair reisexperten brengen jouw droomreis tot werkelijkheid

Strategie, concept, design, development
Selectair is een samenwerkingskoepel van onafhankelijke reisagentschappen met meer dan 115 vestigingen in België. Deze reisagentschappen zijn niet gebonden aan touroperators, vluchtmaatschappijen of hotelketens, waardoor hun reisadvies steeds zeer objectief is. In 2016 introduceerde Selectair een nieuwe Corporate Marketing- en Online Strategy met het motto “gepersonaliseerd reizen”. Het aanbieden van inspirationele en gepersonaliseerde vakanties die bij ieders unieke persoonlijkheid passen is dan ook het doel.
Gezien er meer dan 100 reisagentschappen tot de Selectair Groep behoren, bestond de uitdaging erin om een balans te vinden tussen een algemeen, overkoepelend concept om de brand te versterken en gelijktijdig het aanbieden van personalisatie voor de individuele reisagentschappen. Rekening houdend met onze expertise in de reissector, en onze vooruitstrevende visie voor de nieuwe website, werd er bij Selectair besloten dat wij hen mochten ondersteunen bij het doordrenken van hun nieuwe site met het Selectair DNA.

De nieuwe website is innovatief omdat hij CMS en Marketing Automation combineert in één performant systeem, dat bezoekers relevante informatie aanbiedt op basis van zijn voorkeur.

Steven Rotthier, Zaakvoerder bij Qite

De digitale oplossing

Bij de bestaande website lag de focus sterk op het aanbieden van content en het tonen van kostprijzen. Daarbij waren de achterliggende architectuur en functionaliteiten van de website toe aan een grondige opknapbeurt. Zo werd voor de nieuwe aanpak gekozen om een website te bouwen met een dynamisch en naadloos geïntegreerd CMS-systeem. De key requirements die hierbij hoorden waren onder meer diepgaande Marketing Automation, makkelijk te beheren content en overzicht – zowel voor als achter de schermen. Als onderdeel van de nieuwe marketingstrategie, werd Lead Nurturing doorheen de website toegepast om zo nieuwe en bestaande klanten te inspireren en overtuigen.
 
Aangezien de nieuwe website geen direct verkoopplatform is, maar eerder dient als Lead Generator en aanvraagkanaal voor offertes werd gekozen om een online omgeving te creëren. Daarom wordt content op een visueel aantrekkelijke en overzichtelijke manier naar voren gebracht. Een site waar User Experience centraal staat en door middel van inspirationele content de band met de klant wordt versterkt was cruciaal.

Volledig afgestemd op de reiziger

Om de fysieke drempel naar het dichtstbijzijnde reiskantoor te verkleinen, werd geolocatie-ondersteuning geïmplementeerd. Hierdoor wordt subtiel, maar duidelijk aanwezig, contactinformatie getoond zodat de klant snel zijn vraag kan stellen – online of offline. De uiterst gebruiksvriendelijke omgeving waarin de nieuwe website werd opgezet, zorgt er bovendien voor dat het Marketingteam van Selectair op eenvoudige manier content kan toevoegen en beheren, zonder afhankelijk te zijn van externe personen.

Een gepersonaliseerde bron van reisinspiratie

Door een nauwe samenwerking kon dit Award-Winning project van begin tot einde gerealiseerd worden op slechts 6 maanden. Tijdens de prestigieuze Travel Magazine Awards in november 2016, werd de nieuwe website dan ook bekroond met de Innovation Award omwille van de immense omzetgroei, onderscheiding in Lead Nurturing en gebruiksvriendelijkheid.

Versterking van het merk Selectair
Geoptimaliseerde Customer Experience
Gepersonaliseerde content
Diepgaande Marketing Automation