Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Er ging iets fout. Probeer het later nog eens opnieuw, of stuur ons een mailtje.
Je ontvangt vanaf nu regelmatig onze nieuwsbrief met de laatste trends en weetjes.

Als sparen een bewuste keuze is

Analyse, development, usability

Het Rabobank.be businessmodel is gestoeld op een principe van een beperkt gamma. Je kan bij Rabobank.be enkel terecht voor sparen, en niet voor betaalkaarten, beleggingen of leningen. De expertise van Rabobank.be profileert hen op de markt, en hun meerwaarde voor hun huidige en toekomstige klanten is zeer duidelijk. Hun vernieuwende moderne propositie moest geïntegreerd worden in het uitzicht en de functionaliteiten van de website.

Hun merkbeleving heeft als extra nuance dat ze geen kantoren hebben waar klanten naartoe kunnen, dus de website moet compleet voor zich spreken. Het was voor de nieuwe website van Rabobank.be essentieel dat hun niche expertise duidelijk naar voor kwam. Eén van de manieren waarop dat gedaan wordt, is het leveren van relevante en interessante artikels over sparen. Objectieve en praktische informatie voor hun klanten die op een aantrekkelijke en overzichtelijke manier wordt gepresenteerd, dus ook aan design werd extra aandacht besteed

Thanks voor jullie fantastische werk. De nieuwe website biedt een relevant informatieplatform, opdat onze klanten volledig en geïnformeerd zelfstandig de juiste keuzes kunnen maken voor hun spaargeld.

Filip Brutsaert, Marketing Manager Rabobank.be

Diepgaande analyse, sublieme usability

Qite stond in voor de functionele analyse en complete front end development van de nieuwe website. De website zal voortdurend blijven evolueren, dus een measurement-strategie werd bepaald en geïmplementeerd. Hierdoor is het mogelijk om altijd oog te houden op de content consumptie en performance. Als gevolg hiervan kan de juiste content in het juiste format worden aangeboden. Deze opvolging in combinatie met een groter gebruiksgemak door middel van beelden, lettergrootte en interlinies optimaliseert de customer journey.

Agile teamwork

Dit ambitieuze project werd uitgevoerd door een multidisciplinair en internationaal team: Qite in Gent, communicatie agentschap Bowling Brussels in Brussel, Shift in Duitsland en Tricode in Nederland. Deze samenwerking op technisch, marketing en design vlak vroeg een agile en goed gecoördineerde aanpak. Dankzij goede communicatie verliep het proces goed en kon Rabobank.be een vernieuwde en vernieuwende website onthullen.

Online conversie

Rabobank.be wijzigde haar businessmodel radicaal, en wilde een website die alle veranderingen weerspiegelde. Alle ontwerpen werden digitaal vertaald naar een succesvolle een aantrekkelijke website. Ook het gebruiksgemak werd sterk verhoogd dankzij de aandacht voor de user experience, artikels en diensten voor de online klant. Hierdoor kreeg Rabobank.be het technisch perfect werkende en gebruiksvriendelijke informatieplatform dat ze voor ogen hadden.

Een diepgaande functionele analyse
Measurement-strategie voor performance & contentconsumptie
Volledige front-end development
Usability staat centraal