Als sparen een bewuste keuze is
Analyse, development, usabilityRabobank Nederland, de grootste bank van Nederland, is wereldwijd actief in 45 landen en heeft meer dan 50.000 medewerkers. Toen ze Rabobank.be oprichtten in 2002, kozen ze echter voor een consequente online strategie. Ze zijn momenteel één van de grootste internetbanken van België met 240.000 klanten, en hanteren een simpel businessmodel met lage kosten.
Het Rabobank.be businessmodel is gestoeld op een principe van een beperkt gamma. Je kan bij Rabobank.be enkel terecht voor sparen, en niet voor betaalkaarten, beleggingen of leningen. De expertise van Rabobank.be profileert hen op de markt, en hun meerwaarde voor hun huidige en toekomstige klanten is zeer duidelijk. Hun vernieuwende moderne propositie moest geïntegreerd worden in het uitzicht en de functionaliteiten van de website.
Hun merkbeleving heeft als extra nuance dat ze geen kantoren hebben waar klanten naartoe kunnen, dus de website moet compleet voor zich spreken. Het was voor de nieuwe website van Rabobank.be essentieel dat hun niche expertise duidelijk naar voor kwam. Eén van de manieren waarop dat gedaan wordt, is het leveren van relevante en interessante artikels over sparen. Objectieve en praktische informatie voor hun klanten die op een aantrekkelijke en overzichtelijke manier wordt gepresenteerd, dus ook aan design werd extra aandacht besteed
Thanks voor jullie fantastische werk. De nieuwe website biedt een relevant informatieplatform, opdat onze klanten volledig en geïnformeerd zelfstandig de juiste keuzes kunnen maken voor hun spaargeld.
Filip Brutsaert, Marketing Manager Rabobank.beDiepgaande analyse, sublieme usability
Qite stond in voor de functionele analyse en complete front end development van de nieuwe website. De website zal voortdurend blijven evolueren, dus een measurement-strategie werd bepaald en geïmplementeerd. Hierdoor is het mogelijk om altijd oog te houden op de content consumptie en performance. Als gevolg hiervan kan de juiste content in het juiste format worden aangeboden. Deze opvolging in combinatie met een groter gebruiksgemak door middel van beelden, lettergrootte en interlinies optimaliseert de customer journey.
Agile teamwork
Dit ambitieuze project werd uitgevoerd door een multidisciplinair en internationaal team: Qite in Gent, communicatie agentschap Bowling Brussels in Brussel, Shift in Duitsland en Tricode in Nederland. Deze samenwerking op technisch, marketing en design vlak vroeg een agile en goed gecoördineerde aanpak. Dankzij goede communicatie verliep het proces goed en kon Rabobank.be een vernieuwde en vernieuwende website onthullen.