Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Er ging iets fout. Probeer het later nog eens opnieuw, of stuur ons een mailtje.
Je ontvangt vanaf nu regelmatig onze nieuwsbrief met de laatste trends en weetjes.

Als sparen een bewuste keuze is

Analyse, development, usability

In de nieuwe strategie van Rabobank.be werd beslist dat de online bank zich volledig focust op sparen. Je kan er bijvoorbeeld niet terecht voor beleggingen, betaalkaarten of hypotheken. Door deze specialisatie nemen ze een duidelijke marktpositie in en geven ze meerwaarde aan hun klanten.

Rabobank.be wil deze scherpere propositie doortrekken in de hele merkbeleving. Zo wordt volop ingezet op content om klanten te verrijken met objectieve en praktische kennis over het thema sparen. En als belangrijkste touchpoint diende ook de website aangepakt met een vernieuwd en doordacht webdesign en online strategie.

Thanks voor jullie fantastische werk. De nieuwe website biedt een relevant informatieplatform, opdat onze klanten volledig en geïnformeerd zelfstandig de juiste keuzes kunnen maken voor hun spaargeld.

Filip Brutsaert, Marketing Manager Rabobank.be

Diepgaande analyse, sublieme usability

Qite stond in voor de functionele analyse en front end web development van de nieuwe site die voortdurend zal evolueren. De contentconsumptie en performance worden goed in de gaten gehouden door middel van een measurement-strategie. De customer journey werd geoptimaliseerd door relevante content in de juiste context aan te bieden. Ook worden usability en toegankelijkheid prominent uitgespeeld in de nieuwe website onder meer op vlak van passende beelden, usability-trends & fonts waarvan de groottes & interlinies optimaal zijn voor leesgemak.

Agile teamwork

Er werd nauw samengewerkt met communicatie agentschap Bowling Brussels die de nieuwe huisstijl, het webdesign en de marketingstrategie uittekende. Er werd een multidisciplinair en internationaal team samengesteld voor het realiseren van dit project. Qite en Bowling Brussels werkten samen met teams van Shift in Duitsland en Tricode in Nederland voor de technische uitwerking van het project. Qite werkte de front-end code volledig technisch uit. Dit vereiste een goed gecoördineerde en agile aanpak.

Online conversie

De gewijzigde strategie van een online bank met diverse bankactiviteiten naar een spaarbank met slechts enkele zeer uitgesproken spaarproducten, werd digitaal succesvol onderbouwd. Alle ontwerpen werden omgezet in een technisch perfect werkend geheel. En de gebruiksvriendelijkheid van de website is flink toegenomen dankzij een overzichtelijk design met focus op content en service voor de online klant, exact het informatieplatform dat Rabobank wilde.

Een diepgaande functionele analyse
Measurement-strategie voor performance & contentconsumptie
Volledige front-end development
Usability staat centraal